Nu finns möjligheten att få vara med på en mycket spännande resa där du bidrar till nytänkande och tillsammans med alla kollegor fortsätter Junehems utveckling in i framtiden. Junehem är ett allmännyttigt bostadsbolag och en av kommunens största fastighetsägare. Vi bygger och förvaltar bostäder utanför Jönköpings centralort och har visionen att genom kvalitet och gott kundbemötande skapa trygga och hållbara boendemiljöer. För oss är den lokala förankringen viktig och vår ambition är att bli en av Sveriges bästa hyresvärdar och arbetsgivare.
Vill du vara med?
Som Marknads- och uthyrningschef hos Junehem blir du chef över 7 medarbetare och del av organisationens 52 medarbetare, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Rollen som Marknads- och uthyrningschef
Som Marknads- och uthyrningschef på Junehem kommer du att arbeta både operativt och strategiskt inom uthyrning och kommunikation. Du kommer ansvara för att utveckla vår service och kommunikation till våra hyresgäster samt ansvara för våra kommunikationskanaler och arbetet med dessa.
Att använda ny teknik för att effektivisera och utveckla arbetssätt är också en del av arbetet och att arbeta med affärs- och verksamhetsplan samt varumärke och värdegrund är en annan del av rollen.
Du har personalansvar för sju medarbetare. Två som jobbar i kundtjänst, fyra bostadskoordinatorer och en medarbetare som jobbar med system och kommunikation.
I ditt ansvar inkluderas även omvärldsbevakning inom fastighetsbranschen, hyresjuridiska frågor samt att mäta och följa upp kundupplevelse. Till de juridiska frågorna har du god hjälp av experter inom området.
Om dig och din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande roller inom kundservice, är driven och strukturerad samt har god förmåga att prioritera. Du är strategisk och kan titta framåt samtidigt som du är prestigelös och även uppskattar att vara operativ i verksamheten.
Junehem sätter stort värde på goda relationer, både internt kollegor emellan och med samarbetspartners. Vi ser därför att det är viktigt att du är en god kommunikatör som bygger förtroende och starka relationer. Att du är en skicklig kommunikatör är också viktigt ur perspektivet att kunna inspirera och engagera medarbetare och hyresgäster vid förändringar.
Rollen kräver relevant utbildning och/eller erfarenhet.
Det är mycket meriterande med branscherfarenhet och tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet.
Bra att veta
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Junehem har kontor i Norrahammar, Bankeryd och Gränna. Placeringen är i första hand i Norrahammar.
Om Junehem
Junehem AB är bostadsbolaget som bildades 2019 genom en sammanslagning av de tidigare bostadsbolagen AB Bankerydshem, Grännahus AB, Norrahammars Kommunala Bostäder AB (nkBo), Bottnaryds Bostads AB och Visingsöbostäder AB. Junehem äger och förvaltar ca 2 700 bostäder i kommundelarna Bankeryd, Bottnaryd, Gränna, Hovslätt, Kaxholmen, Norrahammar, Månsarp, Skärstad, Taberg, Tenhult, Visingsö, Ödestugu och Ölmstad. Vi har dessutom ca 200 lokaler uthyrda till olika verksamheter.
Ansökan
Har du frågor kring tjänsten kontakta VD Eric Engelbrektsson på mejl eric.engelbrektsson@junehem.se eller på telefon 036 - 299 22 26.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via mejl till ansokan@junehem.se senast den 30 september 2024.
Du välkomnas in i en familjär kultur som präglas av omtanke.
Varmt välkommen med din ansökan!
